lördag 7 februari 2015

Trädgårdsfärger: betonggrå

Betonggrå........i mitt fall blir det inte så mycket betong, men stenigt är det i min trädgård! Det finns små bergknallar och stora stenar och det är nästan hopplöst att gräva. Det finns nog inte en växt som är nedgrävd på rätt jorddjup.....
 

I mitt lilla woodland finns det några stora stenar. Jag älskar verkligen alla mina stenar, förutom när man ska gräva då.....
 

Snygga när det är blött och regnigt och den här har ju lite rosa strimmor i sig.



Framför den här stenen håller jag på att samla på min vitsippor och blåsippor i lite olika varianter. Mest för att jag ska komma ihåg var jag har satt dom....



Alla mina rabatter är kantade av stenar i betonggrått :)
 

Stenar kan man ha till mycket, att sitta på till exempel....
 
Hos Charlotta finns det mer betonggrått
 
 
Önskar er alla en trevlig helg. Själv är jag ledig och ska bara njuta....

6 kommentarer:

Maribel sa...

Det är fint med sten, mest gillar jag bilden på hundarna som sitter på varsin tron. Trevlig helg!

Merja sa...

Stenar kan man nästan inte få mycket av.Förutom när man gräver förstås, precis som du skriver:) Fin bild på hundarna!!
Trevlig helg!

Meta sa...

Det är så vackert med stenar bland blommor och blad.
ha en fin söndag
kram Meta

Rost och rädisor sa...

Fint med sten och så rolig slutbildblå vovsingarna.
Allt gott
Anette

Millas Trädgård sa...

Det är jättefint med sten i trädgården. Jag får tyvärr bära dit den för den "växer" inte naturligt hos mig:-)
Må så gott!
Milla

Ninnis sa...

Underbara bilder på stenar som enligt mig hör hemma i varje levande trädgård....=)

Kram Ninni