måndag 1 december 2014

Trädgårdsfärger: brandgul

Brandgult, upplyftande färg som har blivit lite trendig igen. I trädgården hos mig finns inte jättemycket brandgult. Några tulpaner, sibirisk vallmo och så den gamla brandliljan som har flyttat hit från den gamla bondgårdsträdgården (som nu är ett vanligt grannhus utan ladugård).
 

Så var första adventhelgen avklarad. Jag har jobbat hela helgen, så jag är lite mör. Idag blir det lugn och ro. Skönt att det äntligen är december och att det har blivit lite kallare med frost. Det skulle visst bli solsken också!

 
Kom på, när jag kikade runt på era bidrag att jag också har en ros i brandgult - Westerland! Den var jag ju tvungen att lägga till....
 
 
Hos Charlotta finns det fler brandgula blommor!
 

4 kommentarer:

lavendia sa...

Jag har inte heller mycket orange. Jag blir glad över mina krasseblommor, men annars är färgen litet svår.

Violen sa...

Så fint du har det i trädgården med vackra och färgglada blommor! Rena ögonfröjden!
Ha en skön dag!

Charlotta sa...

Härligt färgsprakande.
Ha det gott!

Maribel sa...

Rosen är helt underbar. Ha det gott!