lördag 15 mars 2014

Trädgårdsfärger: prickigt

Trädgårdsfärger blir ju denna veckan Trädgårdsmönster: prickigt
 
Den mest självklara blomman att visa är ju fingerborgsblomman. Den är en stor favorit hos mig och i år,  när våren är så tidig, så har jag ägnat mig åt att flytta fröplantor så att fingerborgsblommorna får finnas i fler rabatter!
 


Sen blev det tuffare att hitta prickigt, man får ha lite fantasi när man ser prickarna......prickar i droppform, och "nästan-prickar" på blommor blad.  Ja, liljan är ju faktiskt riktiga prickar på!



Så till sist lite andra "trädgårds-prickar" som jag hittade i veckan när jag var ute med kameran en stund. Strilen på vattenkannan, bubbelplast, sten med lavar och hagelprickar.......ja, haglet är inte från i år utan från en härlig midsommarafton hmm.....



Usch och fy, sicket väder det är utanför fönstret.......blåsigt och snöblandat regn.........hoppas det bara blir regn....Tur att man ska på kalas i dag, så kan man glömma vädret en stund.

Hos Charlotta finns det fler prilliga prickar! Nu får vi leta randigt till nästa vecka.......

14 kommentarer:

katerchen sa...

das ist eine tolle Idee von Charlotta
und die Bilder von dir Anette wunderschön zu dieser Aufgabe

LG vom katerchen

Martas rike sa...

Digitalis levererar verkligen under denna etikett. Ambitiöst inlägg, mitt i prick för att vara lite lustig...
Som jag skriver i mitt inlägg, uppdraget kräver sin fotograf.
Kram
Marta

Gunilla sa...

Vilka härliga prickiga bilder du visar.

Trevlig Helg

Charlotta sa...

Tack för att du delar så många härliga prickar.
Lycka till med sommarens fingerborgsblommor, de är så underbara och blommar så länge på sina höga stängar.
Ha en fin helg!

Husbilen Credo sa...

Du har så mycket vackra blomster i din trädgård. Hela färgpaletten dyker upp.
Tack för kommentaren hos mig.
Kul och trixa med olika motiv och se vad som håller bäst av decoupagen som ska stå ute.

Här stormar det rejält bor ju inte långt från havet.
Ha en riktigt fin helg.

Maribel sa...

Det var fina prickar, Fingerborgsblomman är fin. Ha det skönt!

Menageriet sa...

Det måste ha varit en utmaning?
Fingerborgsblomman är ju den första man tänker på och det är ju en favvoblomma hos mig också.
Dina bilder är så uppfriskande och man längtar till vår och sommar.
Roligt att se fler prickar på annat också och visst är det märkligt att man ser fler när man "öppnar ögonen"?
Tack för fina bilder och ha det så gott! ♥

Meta sa...

Så mycket du har hittat då även nu i det blåsiga vädret.
Ja du så kan det gå när man inte tänker sig för visst är de till sista mars vi håller på.
Ha en fin helg
Kram Meta

Susie på Stjärnarve... sa...

Vad duktig du var på att hitta prickigt! Själv hade jag betydligt svårare.....Tror att fantasin var på sparlåga idag!
TREVLIG HELG
Susie

Ninnis sa...

Många härliga prickar....=)

Kram Ninni

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Många varianter av prickigt även om du som jag verkar ha svårare att hitta dem i blommor. Fascineras av hur tydligt det blir att landet är avlångt. Igår hade jag en strålande soldag här. Inte alls det där dåliga jag trodde det skulle bli.

Ha en härlig söndag! Kram, Carina

Tittis trädgård sa...

Det är lätt att bli förälskad i fingerborgsblomman med sina söta fräknar. Om man är lite fiffig kan man hitta en hel del prickar i trädgården, precis som du gjort/ Kram Titti

lavendia sa...

Du har verkligen hittat mycket prickigt, även det litet ovanliga, som hagel och strilen på vattenkannan. Bra gjort!

Annika sa...

Så ljuvligt med krokusen och förnämligt för de humlor som krupit fram så tidigt! Här har vi också ett bakslag, det var frost och lite snö i morse. Men det är väl som det ska vara, snart är det april och det vet man väl vilket väder det brukar vara då!

Kram Annika