måndag 20 januari 2014

Måndagstema: Vinter/Vinterdekke/Winter cover

Måndagstema igen och nu är det Vinter vi ska visa.........Nu får jag allt fuska lite och ta till några arkivbilder för så värst mycket snö har jag inte, bara 3-4 cm har det kommit. Däremot är det rejält med minusgrader och jag inbillar mig att det är bra för trädgården.
 
 
Så här ser det ut när vi, hundarna och jag,  går ut i skogen och det är nysnö. Min trädgårds gränsar till skogen så det är praktiskt! 

 
Ärligt talat så är det rätt vackert med snötäckta träd mot den vintergrå himlen........man måste tänka positivt! För visst föredrar man en blå sommarhimmel....

 
Här är en färsk bild i alla fall. Jag har matat fåglar hela hösten och nu när vintern har kommit så belönar de mig rikligt med sina besök! Mysigt tycker jag.
 
Kika in hos Helene och titta på fler iskalla bilder!

7 kommentarer:

lavendia sa...

Snöiga vackra bilder. Nej, som sagt så mycket snö finns det inte just nu.

Louisette sa...

Wonderfull winter landscapes fotos, greeting from Belgium

Louisette sa...

Here in Belgium, winter is no arriving..may be in february???

Ezter sa...

Fina vinterbilder, tror många får ta till arkivet!

LINDA sa...

Så vackert! Blir avis på dig som har en stenknäck - hit kommer de inte längre av någon anledning.

Kram
//Linda

Stare Ström sa...

Vilken härlig blandning av fåglar hos dig! Ser jag rätt att du har stenknäck också på besök?

Glede sa...

Hei ;)
Så flotte bilder!
Synes også det er så vakkert med snødekkede trær !
Og synes det er bra du er snill med småfuglene. De trenger også omsorg ;)
Og skjønne er de da også !
Ha en fortsatt fin uke.
Hilsen fra Åshild