torsdag 1 mars 2012

På G.......

jo, den är på G.........våren..........inte har det kommit så långt ännu, det mesta av lökarna växte faktiskt upp innan kylan kom i januari, men snart så. Helgen lovas ju bli riktigt solig och då sätter det väl fart ordentligt.

Fåglarna kvittrar och man ser att de börjar samla bo-material, så där är det visst också nåt på G.



Sov du lilla videung........nej, nu är det dags att vakna!


Jag är ju ingen riktig "tulpan-människa", men ibland åker det med en bukett hem från affären. Här blev det lite gult fluff.


Gick genom vår lilla bokskog i morse och det slog mig att bokarnas stammar ser ut som elefantben!


Så har det blivit lite nytt inne. Vi gjorde ju om vardagsrummet innan jul, men vi har inte köpt hylla förrän nu. Jag blev nöjd och det blev luftigt och fint med lite lägre. Skåpen är fyllda av böcker. Jag älskar ju böcker, men nog ger det ett mer vilsamt intryck att ha dom "inom lås och bom"......På väggen hänger canvastavlorna, som har beställt från några av mina foton. Lite mer "piff" ska fixas. Tänkte mig en massa ljus i olika gröna nyanser bland annat.  Så var det ju det där med matta..........den vi såg innan jul (som vi inte hade råd med just då), den var förstås slutsåld, så vi får tänka ut nåt annat.  Jag vill ju ha någon som inte är så dyr, för med hundar och ungar i huset så händer det lätt "små olyckor".

Det var allt från mig för idag. Veckorna går fort och snart är det helg igen. Som så många andra helger på vinterhalvåret, så går den i handbollens tecken. Både lördag och söndag har lill-killen matcher, dessemellan ska vi försöka få lite sol och trädgårdsröj.

Ha det så gott!

2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Blev jättesnyggt med den låga bokbänken - och med canvastavlorna! Jag var inne ett tag på att göra några sådana också, men nu är det rätt fullt på väggarna och jag håller på med en tavla, så det får vänta.
Tur att inte dina tikar är här, snacka om att Santos skulle få jobbigt att nå upp. Men å andra sidan så hade grannen i Stockholm en Salukitik, en "aning" större än Penny. Det var trots det ingen match när dom löpte båda två. Penny ställde upp sig och Ismene la sig ner på knäna. Nu gjorde det ju inget, eftersom det var två tikar.....*fniss*

Helén sa...

Va snyggt ni gjort och jag gillar när det inte är möbler över hela väggarna....luftigt är bäst. Sååå fint med kissekatter (videung). Ska nog ta en tur till närliggande skog o titta om jag hittar några kvistar:)//Helen