söndag 22 januari 2012

Lite blommor.........Vallmo

Så fick vi ett riktigt vinterlandskap utanför fönstret. Hmm, blir det inte mer får det vara ok, men tyvärr tror jag det är mer på väg. Tänkte liva upp mig själv, och kanske någon annan med att visa lite blombilder......


Vi börjar med min stora favorit: VALLMO


Någon favorit bland vallmona har jag inte. Jag ÄLSKAR dem alla............både fleråriga och ettåriga. De för gärna föröka sig så mycket dom kan.













För övrigt kan jag meddela, att medan jag har suttit här och skrivit, så har det börjat snöa igen.

Nu kära vänner,  får ni ha det så gott. Själv ska jag försöka bota min huvudvärk............är inne i en "huvudvärksperiod" igen.  Jaja, så är det och så har det alltid varit - bara att gilla läget som det heter nuförtiden!


8 kommentarer:

samson sa...

Vallmo är en favorit här åxå i år har jag köpt flera sorter att så
vi har åxå fått en massa snö för en stund sedan plogade de gatan så nu är det bara ge sej ut och skotta
ha det så gott
maggan

Lena/isklockan sa...

Wow vad vackra. Vallmo är verkligen nåt extra....Har köpt en " Shirley Double " påse i år. De blev ju i så många olika härliga kombinationer .

Kram

Rosor och ruiner sa...

Så många fina vallmor du bjuder på - nu blev man lite "upplivad" =)
Krya på dig! Det skall jag också försöka göra, känner mig som om en ånvält har kört över mig, vet inte om det är nån flunsa på gång...

Petit Eyekiss sa...

Wow, vilka fina vallmobilder! Kommer mitt land att se ut så i sommar tro?
Här är ännu ingen snö, bara lite vitt puder.
Tråkigt att du ska behöva ha huvudvärk, men du vet väl hur du ska kurera dig förmodar jag.
Kram
Elisabeth

Susie på Stjärnarve... sa...

TACK för att man slapp snöbilder och istället fick se lite vackra vallmo! Det är faktiskt det enda jag ska så i år. Har fått höra att det går alldeles utmärkt att så dom direkt ute(?), så nu gäller det bara att hitta en bra plats för mina 5 olika sorter. En röd/vit (Danish Flag) samt Puppy Love som skall vara dubbbel i korallrosa, en dubbel ljuslila och så två helt okända. Ska bli kul och spännande hoppas jag!

Helén sa...

Fy va trist med huvudvärk. Hoppas den försvinner snabbt. Härliga Vallmobilder. Sådde inte en enda Vallmo förra året, men i år är Vallmo med på min måstesålista:)//Helen

Monica sa...

Tack för lite stimuli i vårlängtan,,det snöar tyvärr här med,,jag vill ha vår..men kanske är lite tidigt..
ha en go söndag hoppas huvudvärksperioden är slut för dig snart kram Monica

Ingela sa...

vallmo är fina, så skira fina blad.
Krya på dig!