fredag 27 januari 2012

Blommig Fredag: Förvandling/Metarmophosis

Förvandling, det är väl något som naturen och trädgårdarna är bra på! För det mesta klarar den det själv, ibland får vi hjälpa till.  Jag minns hur vår trädgård såg ut när vi flyttade in i vårt nybyggda hus.......


Här kommer en förvandling som jag alltid fascineras av: vallmons - från knopp till blomma!
Sorten heter Salmon Glow och den fyndade jag för 10:- på rean på "stora trädgårdsvaruhuset". Inte alltid som det dyra är det bästa!!







Som vanligt så kan ni kika in hos Katarina och titta på fler förvandlingar.

Trevlig helg önskar jag er alla! Själv jobbar jag, men på måndag.........då ni ska jag börja så mina fröer!!

17 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Wow vilken härlig förvandling. Fascinerande!!

Kram

Gunilla sa...

Viss är valmons knoppar fina , bara de är en prydnad i rabatten.
En riktigt fin färg på blomman, med den mörka mitten.

Ha en trevlig helg

Gunilla

Berit sa...

Vilken fin förvandling!!
Ha en alldeles underbar dag!!

Lotta sa...

Såå vackra bilder, vallmo är ett av mina favoritobjekt när det gäller fotning!
Önskar dig en skön helg.
/Lotta

Vilmantas sa...

Fascinerende metamorfose!

Britt sa...

Den förvandligen gillade jag//Britt

Susie på Stjärnarve... sa...

Mmmmm!!! Man bara önskar det blev grönt snart.....
TREVLIG HELG
Susie

Anette sa...

Ett fint fynd du gjorde! Vallmoknoppar njuter jag extra mycket av. Den där våren kommer, här dröjer det. Kanske du bor bättre till.
/Anette

Margot sa...

Vallmons förvandling är så vacker, man förundras lika mycket varje år!
Ha en fin helg!

Katarina sa...

Underbar bildserie! Vallmon är en av de växter som är vacker i precis alla stadier!

AnnCharlotte sa...

JAg gillar vallmon, frånbörjan till slut:)
HA det bra ;)

Suss o Kai sa...

Ja det är en vacker förvandling :) helt otroligt, precis som en fjäril som kommer ur sin puppa kram Suss

Unknown sa...

Åhh, jag bara dånar! Sååå fina bilder och vilken ljuvlig förvandling!
Kram!

Gela sa...

Vilken härlig förvandling, det är inte alltid det dyraste som ger oss mest glädje.
Vad glad ajg blev över fågelsången här på din blogg. Tidig morgon och undulaterna sover en bit bort i mörkret men de blev också så glada så de börjar svara på sången i datorn...
Tror jag lämnar kvar här på din blogg en liten stund. Önskar dig en riktigt fin helg/Gela

IreneL sa...

En härlig förvandling av en underbar blomma!
Ha en fin helg!

Cika sa...

Den förvandlingen var vacker! Fin färg på vallmon!
/Cika

Mia sa...

har inga vallmon så detta har jag aldrig sett, underbara bilder!
Kram mia