måndag 24 januari 2011

"Rufsrabatten"........

Så kallar jag en rabatt i trädgården. Ni har redan sett den - min "header" är från den rabatten. Det är den rabatten jag tycker bäst om. Jag är väl en rufsig människa ;-)

Den ser lite olika ut från år till år. En del försvinner under vinter och då petas det in lite annat........på övre bilden ser jag att det var ganska många dahlior. Dom lyckades jag inte övervintra så det var en ettårig glädje.


Gladiolus fanns det också det året och det är likadant med dom, borta alltså.


Något som alltid finns är en massa självfröade vallmo!


Fingerborgsblommor poppar också upp lite här och var i alla mina rabatter, så även här i rufsrabatten.

Två rosor har fått sin fasta plats här.........
Clair Renaissance

och Rhapsody in Blue. Rhapsodyn hade det kämpigt förra vinter, den ska egentligen inte klara sig i min växtzon. Vi får väl se hur det har gott i år. Annars får vi hitta på något annat på dens plats, men jag håller tummar för att den tittar fram när vårsolen gör sitt!


Lite mer vallmorufs!


Kärlek har uppstått! Finns det "vallmodahlia" ;-D

Ikväll blir det handboll på TV för hela slanten. Lill-killen ska ju marschera in med VM-lagen..............ojoj, så pirrig han var i morse och det kan jag lova er att får jag se honom i TV så kommer inte ett öga att vara torrt ;-)

Ha en underbar dag!

5 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Gillar din " rufsrabatt " . Kul för lillkillen och även för mor. :-)) Kram

Linda Lunda sa...

Såå romantisk!!!!
Jättevacker!

Margot sa...

Åh vilken härlig rabatt, jag gillar oxå rufs! Båda de rosorna är så fina, här har de haft det lite kämpigt efter förra tuffa vintern oxå, hoppas verkligen att den här vintern är "snällare" mot rosorna!
Så spännande för lillkillen att få vara med om det;o))
Kram

Knatten sa...

Jo, din rufsiga rabatt har jag sett förr o den är himla fin. Ska bli kul att se vad det kommer i den i sommar. /Knatten

karina sa...

Hejsan!
Härlig rufsrabatt och i den nyansen har jag försökt skapa en bukett med oljefärg idag. Det lär nog ta tid innan man får till blommorna men ändå roligt att måla fram sommaren i sinnet. Ha det gott, Karina.