onsdag 6 oktober 2010

Björn?

Igår var det mycket som hände på promenaden. Ni som brukar kika in kanske minns att Nitza smet ifrån mig och sprang fram till en annan hund för någon månad sen. Det gick ju bra och jag bad så mycket om ursäkt och så pratade vi en stund den andra hundägaren och jag. 

Igår var det dags igen fast denna gång var det inte mina hundar som var skyldiga. De var kopplade och satt bredvid mig.

Jag väntade på att paret som kom med den andra hunden skulle reagera och kalla in sin hund men "icke sa Nicke". Så den hunden (en labbe) kom rusande i full fart mot mina och det blev lite kaos ett tag.

Allt gick bra förutom att min vänstertumme blev lite klämd emellan kopplena...............MEN det som gjorde mig så irriterad var de andra hundägarna.  De fick in sin hund, kopplade den och bara gick iväg. Man kan väl åtminstone be om ursäkt!!! Jag fann mig förstås inte.......givetvis skulle jag ha sagt något, men nästa gång då är jag laddad!!!

Sen träffade vi på en dagisgrupp. Fyra små knattar ca 1,5 - 2 år med sin "fröken". Fröken såg inte oss men ett av barnen sa "vau, vau" vilket väl betyder vovve eller voffvoff eller nåt. Men inte reagera fröken på det. När däremot nästa lilla knatte säger "titta bjööön" då minsann vände hon sig om kvickt;-D

Sen blev de fotograferade för de var ute och "samlade" djur och deras läten. Som tur var skällde Nitza en gång också, annars hade de inte fått något hundljud!!

Jag lägger in ett litet filmklipp från lite bus i hästhagen igår. Får se om det funkar......


Idag har jag gjort mammografi. Alltid skönt när det är avklarat, även om jag inte alls tycker det gör ont.  Förkylningen är bättre så tack för alla "krya på dig-hälsningar" . Det var säkert det som gjorde susen!!


Ha en fin dag!



4 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej vännen...va gått att se dina busungar...hoppas att allt e bra och ha det..Maria

Ragnvi sa...

Morning! Vilken härlig historia om björnmötet, fniss! Mindre roligt det där med de andra hundägarna...
Fniss...svampen du hittade! Rodnar gör jag inte men...
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Ja tänk att det är inte helt ovanligt att hundägare inte har koll på sina hundar när dom är lösa. Man kan ju be om ursäkt, det håller jag verkligen med om, när hunden rusar fram till sin egen hund. Man vet ju inte om det är en helt ok hund. Har man då två hundar i koppel kan det lätt bli lite kaos. Jag känner så väl igen det. Jag har många gånger ropat till hundägare som har sin hund lös och bett dom kopplat upp hunden, men si det kan dom inte. Inkallningen fungerar inte. Då blir jag trött.....jag vill att mina hundar ska kunna känna sig trygga i koppel. Därför har jag lärt in "hund kommer" som dom då förstår att en hund nalkas. Man får ju också allt för ofta som svar från andra hundägare att "min hund är så snäll". Men det är ju inte det det handlar om. Dom förstår inte det.
Långt inlägg det blev, kunde skriva mer men jag ska inte ta upp hela din blogg :)
Jag önskar dig en jättefin Torsdag !
Kram från Marie

Ölandsvindar sa...

Den lilla hund vi har nu är inte alltid så förtjust i andra hundar och för att inte i onödan provocera henne ber vi alltid andra att hålla åt sig sina hundar.Tyvärr är det en del hundägare som fattar noll."Men hon är så snäll". Ja det kanske hon är men det blir i alla fall sura miner om min hund då gör ett utfall pga sin osäkerhet.Det där kan jag skriva mycket om men eftersom ingen orkar läsa det så får det räcka så här.
Kram till dig
Kerstin