söndag 15 augusti 2010

Så mycket trädgård blir det inte.....

....nej det är inte mycket att skriva om precis. Det har varit ett trädgårdsår fullt av prövningar. Först en riktigt kall och lång vinter, sen en kylslagen vår och försommar. När den riktiga sommaren kom så kom den med besked. Sol och värme och inte en droppe regn på flera veckor. Sen kom regnet och då stannade det........hos mig är det näst intill översvämning i skogen. Jag som bor högt uppe på ett berg.......så då förstår ni hur mycket det har regnat!  Trädgården ser inte så kul ut som sagt för när väl värmen kom så exploderade allt och sen kom regnet (och blåsten) och då blir det som det blir. Så ni får hålla tillgodo med lite hundbilder...........
Kunde ju inte låta bli att skoja till det lite. Ester hon kallas ju "kronprinsessan" av uppfödarna. Så det är klart att jag inte kunde låta bli att köpa denna tiara;-)

 Nitza, hon är ju lill-sessan, även om Ester mest tycker hon liknar en hovnarr!  Hon är en raring lilla Nitza men ganska busig. Fast det är väl som det ska vara när man är 7 månader! Hon lugnar nog ner sig hon också.

När jag drar mig till minnes så var Ester rätt vild av sig hon också - emellanåt! Fast man glömmer så fort...........

Så var det bara två dagar kvar av sommarlovet. Det är skönt att det börjar med en kortvecka...............inte så lätt att få dom i säng precis. Man vänder ju alltid på dygnet såhär sommartid.


En liten trädgårdsbild får slinka med i alla fall. Den röda rudbeckian "Magnus" med en liten lurvig besökare.

I natt hoppas jag få sova lite bättre än gårdagsnatten. Ester hon är skendräktig och letade efter sina "valpar" i natt. Nu är dom gömda och hon har lugnat sig lite. Tänk vad det är konstig i djurvärlden ändå. Hon har två pipleksaker, en igelkott och en älg, som alltid blir hennes "valpar". Just dessa två, även om det ligger mer "valpliknande" saker i leksakslådan.

Nu blir det lite mindre mat för och lite mer motion för Ester ett tag, så försvinner skendräktigheten snabbare. Sen får vi hoppas hon är tillbaka till sitt gamla jag och leker lite med "hovnarren"............

Ha en fin vecka!

8 kommentarer:

anemonen sa...

Åh vad söt hon är prinsessan Ester.

Bea sa...

Jamen, har dina blomster skadats av regnet så rejält, eller...?
Men så söt i diadem, hi hi..dessa voffsingar vad de skall stå ut med för att behaga matte.
Skendräktig är min lilla vovve också påfrestande och tålamodsprövande! Precis samma sak, pipleksakerna är "valpar" och läggs på hylla under tiden :)
Må gott! /Bea

Gunilla sa...

Hej Anette

Synd när allt det fina regnar bort, mycket jobb ligger ju bakom en trädgård. Här har vi haft en torr sommar det är bara i början av augusti som vi har fått regn och det var behövligt.

Jättefina hundar har du , kramgoa.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan, jag skulle behöva börja med kortvecka innan jag nu kommer igång men det är ju alltid lite jobbigt så här i början efter semestern.

Kramen/Gunilla

Ingela´s blogg sa...

Goa hundar du har. Härligt sällskap. Snart är allt som vanligt igen när skolan börjar osv. Nu har min kollega kommit tillbaka till arbetet också efter sin semester, äntligen. Nu blir det som "vanligt" Kram

Photos by Storm sa...

Vilken fin Ester. Å tänk att Lillan redan är 7 månader, då förstår jag att det är mycket bus. Ha det gott/Lis

Ragnvi sa...

Hej på dig! Himlans söta är dom kronprinssesan o hovnarren!
Jag har läst ikapp o njutit hos dig! Gillar ju din trädgård! Efter den här sommaren ser min trädgård inte klok ut! Har inte orkat bry mig så mycket heller...
Idag har jag frusit!! Toksvettades i helgen...konstigt väder!
Kramen!
Ragnvi

karina sa...

Hejsan!
Den vävnaden skulle jag gärna haft som matta i min hall, så vacker. Jag ska titta in på dagcentret här i Borgholm för de brukar väva med mycket färg i, men det blir nog inga blommor utan randigt. Så vackert du fångat stockrosens mitt, de är bra vackra trots rostbladen. Försöker sätta dem mitt i rabatten och nu har jag sått perenna som man vet kommer igen år efter år. Vädret blir man inte riktigt klok på men slipper vi andra länders översvämningar och jordskrev så får man nog bara gilla läget. Skulle vilja ha ett riktigt regnväder så regnskogsvädret drar förbi ön, men regnmolnen far för fort förbi. Ha det gott, Karina.

Ölandsvindar sa...

Hallå!
Min lilla hund fick ta bort livmodern i vintras så inga skendräktigheter mer men pipleksaker står högt i kurs ändå. Rudbeckian Magnus är så vacker. Du kanske såg mina rudbeckiabilder.
Kram
Kerstin