tisdag 5 januari 2010

Dagarna går i en rasande fart.......

Idag är det tredje och sista dagen av handbollscupen Hallby bollen. Lill-killen är ju med. De började storstilat i söndags med vinst efter att ha legat under stort.

Igår var det tre matcher och de två första förlorade de knappt. Så inför 3:de matchen kl 20 i går kväll var det hängande huvud och trötta grabbar. De kom snabbt i underläge med 4-0, men sedan mot alla odds så tog dom sig samman och vände matchen. Till slut vann de med ett mål som sköts in i allra sista sekunden. Ojoj, vad det var spännande! Bilden över är baksidan på mitt hus.
Så om en stund bär det av igen. B-slutspel är det som gäller idag. Till att börja med en match, men vinner dom den så går dom vidare och vi kan se framemot ännu en handbollsdag! Mitt växthus står där i lugn och ro. Har lite därinne som jag försöker övervintra. Men jag har ingen värmefläkt eller så. Så jag antar att allt är fruset nu efter senaste tidens kyla. Går det så går det. Mildra vintrar klarar sig det mesta därinne.

Ett lätt snöfall har vi, men det ser ut att klarna upp och jag skymtar blå himmel! Hallby-blå förstås ;-). Hallby är ju lill-killens handsbollslag förstås!
Imorgon är en alldeles vanlig helgdag. Inget bokat, men jag misstänker att det är skidåkning som gäller med fikapaus. Själv får jag väl gå med Ester och möta upp skidåkarna!
Ha en fin trettonhelg.

17 kommentarer:

Karin SKARA sa...

Håller tummarna för att det går bra idag. Min yngste son spelade också handboll en gång i tiden. Nyttigt för ungarna att få röra på sig under roliga former.
God Fortsättning på 2010.
Hoppas du hinner göra det du tänkte 2009 men inte hann med, så du slipper ha det över dig 2011 :o)
Karin //

Lena/isklockan sa...

Mysiga bilder från trädgården. Roligt när de håller på med nåt, ungdomarna. Mina vuxna barn har också alltid hållit på med en hel massa idrotter. Lillflickan är inte så intresserad men nu sista halvåret har hon börjat på tennis träning. Kul , tycker vi alla....Kram

Husbilen Credo sa...

Underbara foton av ditt hus och växthus det är så vackert med snökristallerna på glaset.
Hoppas på det bästa att dina växter övervintrat bra.
Hoppas nu Lill-killens lag går vidare.

Ha en bra trettondagsafton
Kram LottaM

Knatten sa...

Jo om det fortsätter snöa så här så lär ni få rejält med snö till imorron om ni ska åka skidor. Jag själv stannar inne. /Knatten

Moments of photography sa...

Oh så mycket härlig snö ni har, här töade den, kom lite igen inatt. Får väl se hur länge den blir kvar....

Ha en go trettonhelg du med!!

Rosor och ruiner sa...

javisst kan det va riktigt spännande med handbollsmatcher! Min stora tjej är uppe i Sthlm nu, på handbollscup, jag får nöja mig med sms lite då och då om hur det går..de förlorade tyvärr semifinalen men hade tydligen kämpat bra!

ormbunke sa...

Hoppas att det har gått bra i matchen.
Ikväll blir det en riktig sportkväll. Först handboll Sverige-Norge och sen bronsmatchen med småkronorna. Vi börjar snart få lika mycket snö här så det blir snöskottning också. Ha de gott. Anita

Njut i din trädgård sa...

Hópppas matchen gick bra!

Vilka vinterbilder du bjuder på! Jätte fina!

Lilla My sa...

Här är det för kallt att övervintra nåt i växthuset men hade man vinterträdgård skulle det ju gå.
Vintern håller oss i järn greppet här och jag gillar det inte men vad hjälper det.
Ska köpa hem lite tulpaner till helgen och pigga upp mig.
Kram

Handarbete/Pyssel sa...

Har 'alla' fått mer snö?!
Här har vi tillräckligt före!
Och nu är det -20 grader *burr* så idag lär det väl inte komma mer...

Jag har gått och sett fram emot denna dagen, ledig och tid för att åka pulka och skidor.
Men med denna kylan tänker jag stanna inne, invirad i filtar och med en varm dator i knät...
Nä, har en hel del annat att fixa också, men inne lär det bli mest hela dagen...

Ha det gott!
Kram!

Lillebeth sa...

Gratulera lillkillen! Jag tänker som du: Undrar hur allt som finns i växthuset klarar denna isvinter? Var ute igår och försökte täcka, men det var nog för sent är jag rädd. Man var ju liksom inte beredd. Det var så länge sedan det var en sån här vinter. Kram!

Monica sa...

Hej och God Fortsättning.
Brrr vad kallt det är och snö är härligt i lagom mängd. Nog börjar man redan nu längta till våren och alla trädgårdsbestyr. Jag satsade på ett innetält i bubbelplast till växthuset i år och har en frostvakt, så jag hoppas det går vägen...
Tjingeling
Monica

Wickans värld sa...

Handboll idag också, förmodar jag! Trettonhelgen är som cup-helg, tror jag! Är det inte handboll, så är det inomhusfotboll eller annat.
Det blir nästan vår på en gång jag kommer in till dig o dina härliga blommor. Men våren känns ändå liite långt borta en dag som denna...

anemonen sa...

Otroligt vackert är det hos dig.

karina sa...

Hejsan!
Hoppas det gick bra för lillkillen och man skulle vilja se lite vårtecken i allt det vita. Blir det så här vinter efter vinter så får man köpa upp sig på ett par bra längdskidor för det finns åkrar så det räcker runikring. Men man skulle kanske börja med stjärtlapp för vi har en bra sandgrop nära och det kommer många skratt och tjut därifrån. Ha det gott, Karina.

Cyrran sa...

Hoppas att det gick bra för sonen! Njuter av dina vackra bilder och speciellt av ditt växthus, så fint i snön!
/Cyrene

Petit Eyekiss sa...

När jag läser om hur dina grabbar spelar, minns jag när dottern var liten och simtränade.Ett väldigt skjutsande och hämtande. Undrar hur man hann med att göra något annat.
Växthuset ditt är väldigt fint,lite annorlunda i formen, verkligen snyggt!