torsdag 17 december 2009

Torsdagsfoto: julstämning

Julstämning! Den kom som på beställning när snön började falla och idag var det -10 grader ute. Det är kallt!

Julstämning är också när man kan gå och titta i skyltfönster. En kväll när allt är stängt. Det tycker jag är mysigt! Finns ett bageri i stan där det alltid bjuds på läckra "julmumsigheter" i skyltfönstrena.


Har du fortfarande inte fått julstämning så kika in hos Birgitta! Till alla deltagare i Torsdagsfoto så önskar jag en God Jul (även om "risken" är stor att vi hörs i någon annan fotoutmaning!)

11 kommentarer:

Maria sa...

Vilka charmiga pepparkakor, såna som det känns hemskt att sätta tänderna i.

Mitt torsdagsfoto

Camilla (Rantis) sa...

Julstämningen fanns här hos dig med....
Härligt pepparkaks pynt....
har inte bakat nått i år, finns att köpa, inte lika gott men men....

Magdalena sa...

Hoppas att den överlever julen utan att någon sätter sina tänder i den:))

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Ja, titta i julskyltfönster är mysigt. En fin liten pepparkaksgrupp du har hittat.

Oj, ni verkar ha fått mycket snö, kan du inte lägga upp en bild från idag, för här i Göteborg har vi bara lite puder.

Och jag hälsar dej välkommen tillbaka, visst är det frustrerande när det inte funkar, men kanske oxå lite skönt, för datorn, för mej, är som en magnet och jag får inte mycket annat gjort.

Solvarma kramar från Irene

Birgitta sa...

Så fint det var i detta skyltfönster! "Vi komma, vi komma från pepparkakeland" ;)

wicca sa...

Mmmm, de ser ju jättegoda ut. Tror däremot inte att jag skulle vilja förstöra gruppen med att äta upp den...

Petit Eyekiss sa...

Vilket fint pepparkaks arr.
Fantasin tycks vara oändlig när det gäller att göra något av pepparkaksdeg.
Här är det snöstorm och -5, och jag måste ge mig in till Sthlm.
Hoppas att tågen går nu!

Pialotta sa...

Det finns gott om stämningsfulla skyltfönster I Tiden.. riktiga konstverk Anette.. fint de:-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Julens fröjder
Gör mej nöjder
Hej vännen..ta en titt på Haspets blogg..det e nåt på gång..
Maria

Maria sa...

Vilken underbar peppearkakssläde!
Fin bild!
God Jul!

Lasseivomma sa...

Vilken bra planering att gå på sta'n när det är stängt, jag gillar din inställning.