söndag 1 november 2009

Fototriss - fruktigt

En fruktig fototriss ska vi visa den här veckan.....................frukt är nyttig och nu har ju citrusfukternas tid kommit............det luktar så gott..........

Nu är jag själv lite sjåpig när det gäller frukt...........är dom det minsta sura så kan jag inte äta......

.......men det finns ju andra som gärna gör det.........
vissa i familjen kan till och med sitta och äta citroner som "vanligt folk" äter apelsiner..................iiii, jag ryser........

Behöver ni mer vitaminer så kika in här.



26 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jag håller med dig: frukt ska inte smaka surt. Fin bildserie, rena propagandan för vitaminfylld frukt. Ha en fortsatt fin helg.

Krister sa...

Va trevligt. Fler som tänker i samma banor som jag själv!! Bra triss (så klart...)

Olga T sa...

Gott!!

Princexswe sa...

Jo, nu börjar citrustider. Äter mycket sånt på vintern, clementiner och apelsiner. Tack för din kommentar hos mig. Marknader är kul och trevligt, men i Frankrike är det svindyrt att handla frukt och grönsaker, mycket dyrare än här hemma. Ha en skön söndag.

Anna tassar in.. sa...

Mums...du sista bilden är nice...mmmm

cat sa...

Håller med om att det inte får vara surt:) Sista bilden är läcker.

Bitten sa...

Fina bilder. Synd att jag inte tål citrusfrukter, det ser verkligen läckert ut.

ylvahi sa...

MMMMMMM
Känner både lukt och smak
Ha en bra dag / Ylva

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Ja nu smakar dom som bäst och är kanske lite sötare än tidigare på hösten, så nu kan du säkert ta dej en och njuta.

Solvarma kramar från Irene

Margareta sa...

Lätt skalade och söta då är åtgången stor. Vilken härlig triss du har satt ihop. Snart har vi den söta citrusen här. /Margareta

Anni sa...

Gott och nyttigt! Min bror som drabbats av TBE och är delvis förlamad i ansiktet fick som råd att äta citron två gånger om dagen - jissa om alla småmuskler reagerade! Han tyckte att det var underbart!

Marie sa...

Visst är det så. Gott och nyttigt och förhoppningsvis håller man sig friskare också med lite C-vitamin intag. Kan äta berg av clementiner.

Erik "Semlan" sa...

Fin instruktionstriss om nu någon var osäker på fruktens användningsområde. Saftig och söt, det är önskvärt. ;-) Väljer trean, nu kring julen är clementiner närmast som godis. Kan bli tiotalet under en arbetsdag! Ha en skön söndag.

ViDu sa...

Vilken underbar triss! Den sista bilden får det att vattnas i munnen.

Anne-Lie sa...

Härligt flöde i din triss! Blir riktigt sugen på frukt!

Wickans värld sa...

Mums!
Citron i bakverk o godis är gott! Men äta som frukt?? Nej, tror inte det! =)
Fick förresten äppelpaj med citronsmak i efterrätt igår. Det var gott!

Anonym sa...

En härlig triss, som visar hur man äter en citrusfrukt.

sinneskatten sa...

Pedagogiskt upplagd triss och dessutom supersnygg!

Rosa sa...

Jag känner hur gått det luktar :-).
Jag brukar köpa mycket apelsin och clementin under vinter
halvåret :-).

Nollan sa...

Jag gillar surt och din triss, särskilt första bilden, med det gula mot det blåa :)

mmarcus - en 15årig killes liv i fotografier sa...

sv. kul att du gillade den, :)

Lena/isklockan sa...

Åååå vilken fin gestaltning av veckans fototriss. Man blir glad av den. Kram Lena/isis

Pialotta sa...

Jo men visst är de söta och goda nu Satsumas eller clementinerna.. jättegott och bra fotat:-)
Kramar

Mona sa...

Klyftigt!

MJ sa...

det vattnas munnen...!

Hälsning

Nukke sa...

De var så saftiga bilder !!!!!