onsdag 5 augusti 2009

Ordlös onsdag - fyra lika

Fler ordlösa bidrag finns det här.

16 kommentarer:

Hedwig sa...

Jamen visst och dessutom en klassisk vy från Berlin.

Lillebeth sa...

De känns igen!

marie roxbro sa...

Häftigt....

Gerda-Thyra sa...

STÅTLIGT!

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Härlig bild, är dom från Berlin som Kadermo skrev?

Jag har bara tangerat gränsen till Berlin, när vi har åkt ner till Bayern. En dag skall vi stanna där, så jag får se stan som jag har hört så mycket om, Herbert har bott där i många år.

Hoppas att dimman har lättat nu. Här är det ett underbart sommarväder endast några små molntussar som seglar förbi.

Solvarma kramar från Irene

Cecilia Artista sa...

Ah Brandenburger Tor! Där var jag i höstas. Vi stannade till i Berlin ett par dagar på nedresan till Spanien. Härlig stad som jag också bott i för många år sedan!

Henry sa...

Pampig plats!
Jag firade nyårsafton där 1990 när muren revs!

Veronica sa...

Papigt med sådana statyer!!!
Här lyser solen och jag sitter på altanen och har det bara gott. Hoppas det är bra med dig och du får njuta av solen idag =)

Ninni sa...

Snygg tolkning! Och visst känner jag igen statyn fast jag inte kom ihåg att den stod på Brandenburger Tor.
Jag gillar rudbeckian Coconut Lime...
Må så gott!
Kram Ninni

Lavynnia sa...

wow, bildet ditt var jammen meg råtøft! Likte det:) Det ser ut som om de er i ferd med å styrte utfor, og det ser litt skummelt ut;) hehe

Kram, og takk for kommentar!

Bitten sa...

Har nog sett den också. Fin bild.

B i r g i t t a sa...

Vilken tur du han fånga dessa fyra på bild :) De springer ju iväg i ngn reklam har jag sett ;)

Olga T sa...

Bra! Höga hästar har man ju hört talas om.

annette sa...

Snygg tolkning på det temat, har sett den i verkligheten!

Kram //annette

Ulrica sa...

Så nu fick jag mig till livs lite mer kunskap:) Denna staty hade jag ingen aning om och inte har jag varit i Berlin heller.

ormbunke sa...

Jättefin tolkning. Det är inte lätt att hitta fyra lika. Anita