onsdag 22 april 2009

Ordlös onsdag - gammal

Fler bidrag finns det här.

13 kommentarer:

Bea sa...

Gammal ruin - vackert tegel och fin byggnadskonst från gången tid.
Hmm...är det så hos er också att gamla fina ruiner skadas och förstörs!?
Kram / Bea

Ulrica sa...

Gammalt, lappat och lagat står de gamla byggnaderna där och påminner oss om svunna tider.

Gamla stan är mysigt och visst finns det ställen fortfarande där som jag skulle kunna tänkamig att bo på.. gärna högst upp med takterass:) Och drömma kostar ju ingenting.

Marie sa...

Valv är fina. Gammalt och lagat är ditt, vackert. Var ganska nyligen på en vinprovning i ett källarvalv. Det är en viss stämning där, ja redan innan vinet inmundigats ;-)
Så här står det på WP om min skylt:
Stomatolskylten är ett känt landmärke i Stockholm, men är inte kulturmärkt. Den kan därför plockas ned om husägaren önskar det.

Karin Berg sa...

Tyvärr så är det många gamla byggnader som försbvinner i all byggiver. Man får hoppas att ngt får stå kvar och berätta sin historia. Vilken byggnad har du fotat?

Randi sa...

Får mig att tänka på - "om väggar kunde tala". Gamla hus är alltid spännande.

Rajson sa...

Tänk vilket arbetet som ligger bakom till skillnad för de fasbriks färdiga väggarna som slängs upp idag.De lär inte stå kvar så här vackert!

Anette sa...

Valven är från Borgholms slottsruin. /Anette

Amanda sa...

En vacker ruin, som du visar oss. Eftersom den ligger på ett ställe där det finns många turister, så lär den bli bevarad. /Amanda

annalarssonphotography sa...

Så vackra valv!
Och jag tänker som flera med mig om de kunde tala..

Ha en fin dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Så vackra valven är! De har upplevt mycket!

Husbilen Credo sa...

Idag hade vi samma tänk. Gillar gamla borgar och fästningar de har så mycket historia, som jag bara gillar.

Mitt foto är av Bohus fästning, som ligger vid Kungälv.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll!
LottaM ..ღ

sinneskatten sa...

Jag blir riktigt varm när jag ser dessa väggar som stått i mot så mycket under alla år.
Vackert!

marie roxbro sa...

Snyggt men gammalt...där har jag varit....ha det gott