tisdag 24 februari 2009

Vilken efterlängtad dag............


för solen kom äntligen fram och den värmde så skönt. Vad trodde ni jag menade med efterlängtad?!




Vi har olika sätt att visa vår glädje och vårt glada humör på. Här är Esters......











Det bästa som finns, rulla sig på is och snö.......


Man kan väl inte skriva om denna dagen utan att beröra det som hänt på slottet idag. Det var väl på tiden.............men nog är det lite konstigt att bröllopet ska dröja så länge................nog tyckte jag ändå att kungen såg lite sur ut när de satt där runt bordet, men jag kanske har fel...........


All you need is love.......


Så Victoria och Daniel om ni läser min blogg ett hjärtligt" Lycka Till".




Sen kan man ju inte låta bli att fundera över vilken sorts blomma som kommer att döpas till "Prins Daniel", en clematis kanske eller nån ny pelargon.........för nog är det så att "nya kungligheter" alltid innebär att de namnger en blomma. Jag köpte ju till exempel pelargonsticklingar i förra veckan och en hette Mary och en Nikolaj, efter danska kungligheter..............
***********

Nu har jag faktiskt lite solsveda i ansiktet, har så känslig hy, så egentligen skulle jag inte sticka ut ansiktet utan solskyddsfaktor, men det gör jag ändå. I morgon är en annan dag, som någon sjöng en gång. Jag ska till tandläkare och laga min trasiga tand. Vet redan vad det kommer att kosta *suck*, men det ska bli skönt när den är lagad. Det är en gammal lagning som lossnat och jag har inget ont i tanden, men det är ett hål och tungan är där hela tiden...........irriterande. Ha det så gott!

7 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Mmmm... härliga bilder! ;)
Skönt att ni oxå fick se solen!
Men ja, den är ju stark och farlig såhär på vårkanten (ja, nu får vi väl säga vår... ;)

Ha det gott du med!

anemonen sa...

Jag känner igen detta. Vår hund gjorde så också. Så roligt det ser ut när de åker kana på snön och rullar sig. En söt liten en du har.

Anonym sa...

Tack för dina ord hos mig! Dagen blev inte bra...men jag hoppas din dag imorgon med tanden blir bra!
Härliga bilder på Ester!
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Samma här idag på förlovningsdagen.. solsken hela dagen lång.. var oxså ute en långrunda denna fina dag:-)
Visst är det härligt att de tu äntligen får varann på riktigt snart..
Tandis är inget kuligt alls, men ett nödvändigt ont.. lycka till med tandläkarbesöket.
Ha de/Pialotta

Lilla My sa...

Din Ester gör precis som våra hästar när det är nysnö i hagen då slänger dom sig ner och rullar runt. Ser kul ut. Så nu har dom slagit till och förlovat sig Viktoria och Daniel få se då när det blir bröllop.
Lycka till vid tandläkaren.
Vi hörs

Anonym sa...

Oj jag trodde först det var en överkörd katt p bilden tills jag kom på att den levde.

Linda Lunda sa...

ÅHhh så skööönt! Mina är likadana! De kastar sig ut i snön och rullar som galningar!
Själv avstår jag nog...
Linda