torsdag 22 januari 2009

Tandläkarstrul och vårvibbar!

Ja, idag har det än så länge varit en riktig "tandläkardag". Det började med besök på ortodontiavdelningen (tandreglering) med sonen. Han har en riktigt besvärlig mun där det fattas en massa "vuxentänder" och de som kommer sitter inte där de ska. Så han har en kedja inopererad på en tand som ska dras i rätt läge. Givetvis gick detta sönder i trettonhelgen och en provisoring grej fick göras. Nu skulle det fixas till idag och då hade "allt" gömts i tandköttet och fastnat så det var riktigt besvärligt och fick lämnas några dag. Nu ska munnen sköljas med nån vätska två gånger om dagen och så hoppas man att svullnaden går ner och att man får tag i "grejorna" på tisdag. Suck, det är så jobbigt för honom!

Tandläkarstrul nr drabbade mig. För jag fick ett SMS att jag skulle till tandläkare i morgon. Men jag har inte fått nån kallelse............så det var att sätta sig och ringa. "Jo, du har visst fått en kallelse, den har skickats härifrån......" fick jag till svar. Nu hör det till saken att jag är supernoga med allt sånt och jag har INTE fått någon kallelse. Så jag svarade, " det är möjligt att ni har skickat en kallelse, men jag har inte fått den!". Dessutom har jag ju fortfarande sån hosta så nåt tandläkarbesök blir det inte..........så nu fick jag en ny tid och senare samma dag ska jag göra cellprov dessutom. Lika bra att ta allt "elände" på en gång......


Vårvibbar fick jag igår i den härliga "vårsolen". Visst ser det vårlikt ut på bilden!

Pynthyllan vid groventrén är fortfarande lite vintrig. Ska se om jag kan vårpiffa den lite till helgen. Nån liten kruka med vårlökar skulle ju vara fint.
'

Igår så sådde jag! Bland annat chili och Flitiga Lisa. Skönt att vara igång igen......




3 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Stackars sonen!
Hoppas det ordnar sig på tisdag!
Själv var jag till tandläkaren med dottern igår och nu såg det riktigt bra ut :)
Har haft specialtandkräm ett tag.
Skönt när det blir bra igen!

Sköt om er, där i vårsolen :)

Tesa sa...

Lite avundsjuk blir jag...ja inte på tandläkarstrulet men på solen..
Fy vad jobbigt för sonen..det gör ju ont bara att läsa om det..och sån där vätska brukar ju smaka...ABER!! Blääää...

gittan sa...

Hu för tandläkarbesvär. Jag har en med för många tänder, fast det tog sin lilla tid att få tandläkaren att inse det! Sen har jag en snart 17-åring som fortfande inte tappat alla mjölktänder... Fast din sons besvär känns mycket otrevligare, stackars honom! Hoppas det inte är allt för otrevligt att få bort "grejerna" / gittan