torsdag 29 januari 2009

Längtar...........





Idag längtar jag.....................drömmer........................om härligt rufsiga rabatter.........







...om rosor och lavendel...




...om vackra Nelly Moser...




....om söta fröken Nora Barlow.......



... om min Rhapsody in Blue ...


... om vallmo...

...om att få gå barfota i gräset.......



En längtan till sommar och sol! Till långa ljusa dagar. Fika ute. Äta middag ute.
Men första av allt längtar jag till första förmiddagskaffet ute på trappan. Den där dagen då våren kommer med härligt värmande sol..............
Vad längtar Du efter?






10 kommentarer:

gittan sa...

I mångt och mycket är min längtan väldigt lik din (förvänande?) Fast mest av allt längtar jag efter att det ska torka upp så pass att jag kan fortsätta arbetet med muren jag håller på att bygga runt det som ska bli vår upphöjda rabatt.

Veronica sa...

Visst längtar man till solen och ruffsiga mormorsrabbater =) men först måste vi få åka lite slalom i soliga backar =) sen får sommaren komma! Krocken, ja med mig är det väl rätt så ok. Har dock ont i ryggen men skall försöka jobba fr-sö. Bilen nja kappot, min man vill bli av med den. Det var nämligen så att det var bilen som utlöste sladden.Skrotbil.

Handarbete/Pyssel sa...

Jaaa, jag längtar efter både det ena och det andra, så mycket så det är nog lättare att stanna i nuet... ;)
Ja, jag får nog fokusera på IDAG istället för att drömma mig bort. Har så mycket att tänka på, att försöka komma fram till...!
Men ditt inlägg är helt underbart!!!

Karin Berg sa...

Vilks fina bilder! Jag längtar också så att jag håller på att storkna. Till sommaren alltså.

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag längtar som du efter den första fikan på förstukvisten-solens varma strålar-doften av vår-slippa alla x-tra tröjor och att bara få må bra
Maria i Sennan

Birgitta sa...

Vilka härliga sommr bilder.
Älskar sommar också..
MVH Björklyan

ylvahi sa...

När man ser dom där bilderna blir man ju alldeles sjuk av längtan till sommaren. Ylva

haspet sa...

Sol, sol och åter sol, jag längtar så jag blir tokig. Och så längtar jag efter blommande rabatter och att jag får ett samtal om att jag får ett jobb jag sökt. // Peter

Anonym sa...

Åh vad vackert, nu längtar man efter sommaren :-)

Anonym sa...

Jag längtar först o främst efter att bi frisk från förkylningen....men SEN, delar jag din längtan!! Just det där att sitta på trappan och känna solen i ansiktet, fika.....njuta...börja titta lite i rabatterna efter att nåt har kommit upp....*suck vad ljuvligt*